söndag 29 augusti 2021

En dag på stranden




Hej! Jag heter Mårran. Min husse och matte flyttar alla våra saker från Malmö till Göteborg. Vi skall visst bo där ett tag nu. Men det är så grymt tråkigt att sitta ensam i flyttbilen hela dagen så jag har varit med faster Karin istället. Hon är en rätt bra”hundjakt” tycker jag, låter mig bada, och springer inte så fort (jag drog sedan hon tagit av sig sandalerna och jag rullat mig i tång och våt sand ovanpå dem). Men jag stack hem till farbror, han gräver en så mysig grop som han skall ha både cement och tjära i, så då kom hon ikapp mig. Fast hon var barfota.
Sedan tvingade hon mig att duscha. USCH! Men jag torkade mig på farbrors skjorta (som låg på marken) och hoppade sedan upp i deras obäddade sängar. Så vi är väl kvitt tänker jag. 
Men nu måste jag vila….









    





 

Inga kommentarer: