torsdag 22 maj 2008

Journalistnoja!!!

Tänk att man aldrig lär sig! När frågan kommer borde jag åtminstone helt enkelt säga NEJ. Men nejnejnej......tillmötesgående och artigt försöker jaag svara på det de frågar om; journalisterna, reportrarna, de där som sedan för mina tankar vidare till allmänhetens kännedom. Och hur jag än vänder och vrider mig blir det alltid fel. Varje gång känner jag mig missförstådd, felciterad eller bara vanligt korkad.
En del saker hade varit bra att få tänka över innan jag uttrycker en synpunkt om det. Men inte då, jag tänker snabbt i stunden om det jag inte alls har någon klar uppfattning och och presterar ett oöverlagt svar som jag sedan ångrar. Varför är det så här?

Varför kan jag inte bara hänvisa dem alla till min blogg?
Här är det ju jag som bestämmer, här hinner jag tänka efter, här kan jag ändra när jag vill.

Mediaångest!!

Inga kommentarer: