torsdag 22 maj 2008

Lurad....eller bara korkad?

Klickade runt lite på facebook och hamnade på en av alla dessa spännande tester, trodde jag. Efter ett tag visade det sig att jag någonstans under resans gång, mig ovetandes, godkänt något slags villkor där jag gick med på att betala 149:- för detta test. Ouppmärksamt och korkat av mig, men när jag går in och söker på företagsnamnet visar det sig att de lurat fler än mig. Deras affärsidé går tydligen ut på att genom vilseledande och snårig marknadsföring få folk att beställa saker utan att förstå att de gör det.....
Företaget är polisanmält av ett stort antal människor men vandrar tydligen precis på den lagliga randen,så det går inte att få dem fällda just nu även om man sedan kan ha synpunkter på hur etiskt (eller oetiskt) deras förfarande är.

Företaget heter Marantana, och de har hemsidorna livsprognos.se och levlängre.se.De erbjuder bla ålderstest och jag uppmanar härmed alla att undvika dessa sidor och deras tester och andra produkter. Det är rent och skärt bondfångeri som går ut på att sno er på pengar!

Inga kommentarer: