torsdag 13 november 2008

Miriams egocentriska, kanske lite försumbara, lista .....i min egen karinska tappning. As if anyone cared!

Här...kommer här en lista med fullkomligt värdelöst, egocentriskt vetande. Jag har lånat den av Miriam ( som i sin tur lånat den av Emelie) och ni får gärna fortsätta skickandet!

DIN/DITT FÖRSTA:
operation: ihopsydd i hakan vid 5 års ålder. Skulle vara
tunnel åt kompisen Peter i iskanan, men han körde på mitt ben och vi vurpade båda. Min haka tog de flesta stötarna. Många stygn på "kronprinsessan Lovisa", farbror Sven var där i radioutsändning men jag ville inte medverka!!!
Nr 2: när de verkligen skar i mig: snabbt som blixten skulle han ut den där lille bebisen jag gått och väntat på. När de trodde han inte skulle klara det längre åkte kniven fram! Idag är han 23 år, min mage har läkt, trots att jag aldrig fick känseln tillbaka helt och hållet.

piercing: jäpp, vanliga örhängen i båda öronen, två gånger på vardera sidan ger ett dubbelt och lite suddigt intryck. Proud to be different!

sport: orientering i tonåren. Hittade rätt medan de andra sprang runt och letade. Nu är det promenader som gäller. Med eller utan hund.

Husdjuret: Har funnits ett antal genom åren. Katten Rosita Hottentotta Elektra stod mitt hjärta nära. Hon rensade hela kvarteret på möss. Tyvärr också på småfåglar. Fick kattungar minst tre ggr om året trots pappas progromer. En sann anarkist. En hjältinna!
I dag: den foglige Morris. Tack och lov stjäl han en macka mellan varven, annars vore han för äckligt präktig!!

Konsert: konsert?? Rhapsody in rock på Råsunda??? (40+++?). Gyllene tider tillsammans med tonårsbarnen.....? Jag är en torris. Och det står jag för.

Kärlek: Vad är kärlek? Och när börjar det? Den första namnförsedda hette Johan och gick i samma klass i mellanstadiet..........tror jag.

JUST NU:

äter du: alldeles för många fullkornspepparkakor
dricker du: alldeles för mycket rött vin
gör du: Bloggar
lyssnar du på: köksfläktens sus
väntar du på:ngt slags klarhet när det gäller framtiden
tittar du på: mja, kökstapeten (borde fräschas upp)
har på du på dig: kjol och polo, nya "busrutiga" konstnärsrocken


DIN FRAMTID:
barn: Nej inga fler!! TACK! Men gärna ett och annat litet barnbarn vad det lider!
giftermål: Hoppas och tror jag skall bestå tills en av oss lämnar denna jord. Efter 27 års äketenskap är det fortfarande det bästa jag gjort i mitt liv.
karriär: Karriär?? Ett steg längre ned........


VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: Det beror på vem som ger mig dem--så sant som det var sagt!
kortare eller längre: Vad då?
snygg mage eller snygga armar: vem bryr sig??? rapp i käften? förstående? omtänksam? bra bollplank????.........
busig eller lydig: frimodig och äkta

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Jäpp, till och med för pengar!!
brutit ett ben: Revben. AJJJ!
rymt hemifrån: jo, jag är rädd för det........
röntgats: yes, : mammografi, lungor, buk/bröstkorg, hjärna,tänder x flera, kanske fler men minns inte.......

krossat någons hjärta: krossat och krossat.....det finns de som blivit besvikna... kanske ledsna, kränkta och sorgsna......
gråtit när någon dött: Absolutely

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: Kanske, vet ej, men det är i så fall en ren lyckträff om den blir bestående
Gud: Ja, så är det
mirakel: mmmm, är rädd för det
aliens: från främmande planeter?? why not?
magi: Nej, men på underverk
ett himmelrike: Ja, mitt ibland oss. Eller mellan oss. Eller "ovan där". Eller alltihop. JA.
tomten: Nej, vad tar du mig för?
transformers: Öhhh????

BLANDAT:
är du kär i någon? Ja, i min man. Efter alla dessa år. Pure grace.
önskar du att du bodde någon annanstans? mmmm, kanske en lägenhet så vi kunde vara mer på Ornö......
tycker andra att du är attraktiv? en del av dem, tror jag. Till min stora förvåning.
dricker du? JÄPP. Vin. vatten, kaffe, Fanta free, Proviva, cider, cola light m.m. Men absolut inte öl, nyponsoppa eller whiskey!
använder du droger? Definiera droger! Definiera använd! Alkohol, koffein, socker........? mmm, är rädd för det. Men tror också att det är skillnad på bruk och missbruk. Och att det finns en risk med alltför strikt asketism också...... för mycket och för lite skämmer allt!!!
Vilket schampo använder du? Det billigaste i affären som inte samtidigt förstör naturen helt och hållet.
Vilken parfym använder du? Anais Anais. Men den är slut nu. och dyr.
Vad är du rädd för? gräsligt mycket, men mindre än förr.
gillar du att tvätta? NEJ. Kan det sägas tydligare?

3 kommentarer:

Thomas Notini sa...

Jag var ju på väg att skaffa mig en egen blogg. Men jag tror jag skall återgå till att fortsätta skriva ner mina minnen ("memoarer" låter för anspråksfullt). De är uppe i 155 sidor nu, och jag är bara i mitten av gymnasiet.

Thomas Notini sa...

"Improvisationer" är alltså Thomas N och en följd av mitt misslyckade försök med anskaffande av egen blogg!

Anonym sa...

oj...här måste man ju tänka sig för innan man svarar...jag gör det i januari//Jeanette