söndag 27 juni 2021

När man vill för mycket.....

 Det är så roligt att få ordna och greja. Jag slår gräs, skyfflar jord, planterar och vattnar. Monterar garderobsinredning och flyttar möbler. Sågar sönder gamla lastpallar till mindre, mer hanterliga brädlappar. Alla mina fönster tvättade jag, sedan jag riggat en extralång teleskopstång till fönsterskrapan. Med nästan sex meter till taket är det lite meckigt att nå till fönstren som sitter högst upp. Mycket stegklättring blir det också. Och så gjuter jag. Plattor till altanen, en parasollfot till det gamla parasollet jag fått av min bror, sedan de fått sina på gästgivaregården utbytta.

Kanske var det betongen som blev lite för mycket. Fem stycken 25kgs-säckar som skulle bäras dit där jag skulle gjuta. Eller att jag låg på knä och skyfflade grus. Eller all ved jag bar och stapplade.

Men någonting var det, som nog blev för mycket. Så i torsdags insåg jag att min rygg protesterade. Och sedan dess har det i princip bara blivit värre. Inget plötsligt ”skott”, men ryggskott lika fullt. Kan inte sitta alls, orkar bara vara uppe och gå korta stunder. Lyfta något är inte att tänka på...Har så ont att jag fryser och svettas om vartannat ( men ingen feber, har kollat!😉🤣). Närmast illamående av att behöva sitta i bilen ett par kilometer.

Och då är semestern slut. Huset skall städas ut och jag skall köra de 50 milen tillbaka till Stockholm......

Det går inte! Det går bara inte....så vi är kvar här. Sjukanmälde mig tidigare idag. Försöker få ordning på min trilskande rygg, så att jag åtminstone kan sitta i bilen. Köra tror jag inte är att tänka på.....

Och tråkigt är det. Jag som vill göra så mycket, kan inte göra någonting just nu.

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.....

Inga kommentarer: